onsdag 29. august 2012

Blåbærpai.

I dag var jeg nok en tur i skogen,men i dag var det blåbær som stod for tur. Når jeg kom hjem lagde jeg meg en liten lunsj som besto av cottage cheese,blåbær,mandler og akasiehonning. Nam!

Nå står blåbærpai på menyen. Her har du oppskriften. Meget enkel,og veldig god.

200 gr hvetemel
200 gr smør
90 gr melis
6 dl blåbær
vaniljekrem

Bland smør,mel og melis. Legg i kjøleskapet ca 15 min. Del deigen i to,kjevle ut mellom to stk bakepapir. Legg den ene delen i paiform,stek i ca 7 min på 200 grader. Legg blåbær i (Du kan også bytte ut blåbær med epler,bringebær,bringebær blandet med blåbær eller hva du måtte ønske),og etterfyll med vaniljekrem. Kjevle ut "lokket" og legg over. Stekes i ca 30-40 min i 180 grader.
Serveres lun,med fløteis eller fløtekrem.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. :)