torsdag 13. desember 2012

Kjøpestopp.

Jeg er veldig glad i julen,og all stemningen og kosen man lager rundt seg i denne høytiden. Da er det tid for avslapning og kos med familien.
Men jeg er ikke glad i pengepresset som mange kan oppleve rundt både gavekjøp og investering i julemat og julepynt.. Jeg er heller ikke fan av å kjøpe ting for bare å kjøpe ting. Ting har vi nok av. Og den ene tingen kan ofte bli en belastning,som bare lagres bakerst i skapet..
Lag heller dine gaver selv. Bak noe,lag syltetøy eller gi bort en spekeskinke..noe du vet eieren vil få bruk for. Det er billigere,og en gave gitt med hjerte.
I den dekadente verden vi lever i, har jeg nå bestemt meg for å ha kjøpestopp i 2013. Ikke noe klær eller ting skal investeres i. Bare opplevelser.
Bli med du og,så kan vi ha en byttering.
Vi sparer penger og miljøet. :)

4 kommentarer:

  1. Er så enig! Og har ofte slått meg at før jul så strever alle med å komme på noe vi ønsker oss, så det er ofte vanskelig å finne noe å kjøpe i julegave. Og så kommer januar med januarsalg, og da hamstrer folk som gale igjen. Sprøtt!

    Har hatt et halvt år med kjøpestopp selv faktisk, frister til gjentakelse. Lykke til, og takk for fin blogg! :)

    Hanne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja,det er helt latterlig dette kjøpestyret.
      Så flink du har vært som har holdt deg i et halvt år. Hva har vært det verste?

      Slett
    2. Hmm.. det er kanskje å bli kvitt tanken om at hvis vi finner noe som er skikkelig billig/et kupp, så kan vi ikke la være å handle det. Jeg måtte prøve å si til meg selv at hvis jeg skulle kjøpe det, skulle det ikke spille noen rolle om det var på salg eller om det var til full pris, det skulle være fordi jeg trengte det. (Noe som sjelden var tilfelle...). Jeg har ikke tall på hvor mye klær jeg har kjøpt opp gjennom som jeg synes er "helt greie", men som jeg har gått forbi på en salgsstativ. Jeg har kanskje ikke tatt meg tid til å prøve det en gang, for det var jo så billig at det ikke var en katastrofe hvis det ikke passet helt. :)

      Slett
  2. Jeg skal også ha kjøpestopp i år. Tror det blir fint!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. :)