lørdag 3. november 2012

Verdens letteste strikk og en saftig sjokoladekake.

Nå er gaven til min venn i boks. I hele dag har jeg sittet og strikket på denne halsen,og nå kan den sendes til Tr.lag. Jeg har også bakt kake til min mann skal komme hjem fra jobb. Vil du gjøre noe av det jeg har gjort i dag så har du oppskrifter på begge deler her.

Hals:
Legg opp 132 masker på pinne 9. Strikk 3 rett og 3 vrang så langt du vil at halsen skal være bred. Jeg brukte en nydelig grå blå farge fra Drops Eskimo,og det gikk 4 garn.

Sjokoladekake:
1 l hvetemel
1 l sukker
3 ss bakekakao
2 ts natron
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 ts kanel
1 l skummet kulturmelk

Stek på 200 grader i 30 min.
Avkjøl kaken i form (langpanne) på rist.

Glasur:
1 dl kremfløte
200 gr dronning sjokolade

Smelt,og rør til glasuren er blank og fin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. :)