torsdag 6. desember 2012

Julekule eller julerose.

I dag var jeg med min 10 år gamle sønn på juleverksted på skolen. Der var det ulike poster som bl.a pynting av fyrstikkesker,kremmerhus,julekort eller denne som jeg blogger om i dag som ble min favoritt.

Du trenger:
Ulike typer kvadratiske ark
Saks
Splittbinders
Hullmaskin
Sytråd

Jeg hadde ikke så mye ark å velge i nå,men bare for å vise dere tok jeg det jeg hadde.
Du klipper 10 strimler av arket,klipper hull i begge endene. Vil du ha rose trer du en splittbinders gjennom alle hull (som vist på bilde 3). Vil du ha rose trer du to splittbinderser på hver ende,og vrir arkene ut til du har en kule..eller en rose.
Så fester du tilslutt sytråd i splittbindersen hvis det er en kule,
eller i selve kronen på rosen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. :)