søndag 3. februar 2013

En vri på den tradisjonelle tacoen.

Er du lei av den tradisjonelle tacoserveringen? Isåfall vil jeg anbefale en god oppskrift jeg fant i VG-helg som jeg nettopp har prøvd ut. Til og med gutten på 10 som er veldig kresen,slukte dette rått!
Knasende saftig! MÅ bare prøves.

Til 4 pers:
4 søtpaprika
400 gr kyllingkjøttdeig
1/2 ts chilipulver
1/2 ts spisskummen
1/2 ts koriander
1 ts hvitløkspulver eller 1 pose ferdig tacokrydder
1 dl vann
Mais
Revet ost
Tortillachips
Rømme
Blandet salat

Del opp paprika på langs. Fjern hinner og frø.
Kok opp rikelig med vann. Kok paprikahalvdelene i vannet i ca.2 min.
Legg paprikaen over på kjøkkenpapir for avrenning.
Brun kjøttdeigen i glovarm panne,ha i krydderblandingen og rør godt. Tilsett vann og la sausen småkoke i 4-5 min,til det meste av væsken har fordampet.
Fyll paprikahalvdelene med kjøttdeig,mais og ost.
Gratiner taco-paprikaene i stekeovnen på 200 grader i 8-10 min. Server med chips,salat,rømme,salsa og evt guacomole.

Jeg har forresten tatt og rensket en tomat og rullet det sammen til en rose,som ble pynten på guacomolen. Dekorativt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. :)