onsdag 24. april 2013

La humla suse.

Som et hageglad menneske som jeg er,er jeg også opptatt av at humlen har det bra.
Uten humlen ville mange blomster ikke blitt befruktet,og det er jo krise!
Ettersom det er et utrydningstruet insekt,burde alle tenke på å tilrettelegge for humlen,spesielt vi som har balkong og hage.
Altså-så mere blomster i hagen din for å hjelpe humlen.
I min hage har jeg både perleblomster,
prydkirsebær, prydeple, julerose og krokus som humla elsker nå på våren. For noen dager sider suste det en humle forbi meg mens jeg nøt den vakre vårdagen. Håper mange flere vil suse forbi å lage nye blomster.

Bildet er hentet fra Google.

2 kommentarer:

  1. Så masse fint du har plantet ut. Her er det for tidlig å plante rene sommerblomster ennå... om man ikke vil bære inn og ut da så ikke de fryser på nettene.
    Dvs. stemorsblomster og de løkplantene man får kjøpt klarer seg jo godt. Stemor iallefall ned til 4-5 minusgrader. Jeg har plassert noen i kjøkkenkroken og ved inngangen. Koselig.
    Her og suste ei humle - ei skikkelig diger ei - rundt meg forleden dag. Så trivelig.
    Glad for hver eneste en... må legge forholdene til rette for dem i hagen. Vi har i tillegg til kjøpte planter (bl.a. masse stauder), div.pryd- og nyttebusker og masse frukttrær litt villniss her og der, og det er noe bier, humler og sommerfugler liker. Har forresten hørt at om humla kommer frem tidlig på våren får man en fin og varm sommer. Håper på det! Det gledes!
    Fortsett med hagen du. Blir kjempefint hos dere.
    Jeg maler i dag. Regnbyger her. Frister lite å holde på ute akkurat nå.
    Hilsen TOVE ;-)

    SvarSlett
  2. Hei Evy! Jeg har prøvd å nå deg på telefon, har du fortsatt ditt gamle nummer? Beste hilsen fra Heidi Pettersen (i Mamma)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. :)