mandag 13. august 2012

Sunne og hjemmelagde burgere uten brød.

I dag er det visst de venstrehendtes dag, og ettersom min mann er det, måtte jeg lage en bedre middag til han. Jeg serverte en sunn og velsmakende hamburger versjon, og bringebær og vaniljesaus til dessert.

Har du lyst til å gjøre det samme? Her er isåfall oppskriften..

1 pk karbonadekjøttdeig
1 egg
1 dl fløte (eller H-melk.)
salt og pepper
1 ss tørket basilikum (i dag hadde jeg ikke det,så jeg tok tørket koriander istedet for.)
1 ss sweet chilisaus

Paprikasalat:
5-6 paprika i ulike farger
1 potte basilikum
1 knippe fersk bladpersille
Litt baby leaf salat
salt og pepper
2 ss olivenolje
1 ss balsamicoeddik

Epletzatsiki:
2 dl matyoghurt
1 revet eple
salt og pepper

Bland ingrediensene til tzatsikien i en bolle. La den stå kaldt til resten av maten er ferdig.

Bland alle ingrediensene til biffene i en bolle. Form biffene med to skjeer,smør stekepannen og brun biffene i 5 min på hver side,middels varme.

Om du tåler brødmat kan du godt servere biffene i hamburgerbrød. :)

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. :)